Wereldreis van Jochem en Lon

Cruising Galapagos

Een tocht van hoogtepunten...

Waar zullen we dit verhaal eens beginnen.... Het is al even geleden dat we de grens met Ecuador overgingen. Na onze hike in Huaraz hebben we nog heel veel oude cultuur in Peru opgesnoven. Moche en Chan Chan in Trujillo. Chachapoyas in Keulap en omgeving, nog meer Moche in de tombes van Sipan en uit eindelijk uitgerust op het strand van Mancora. Nadat we Peru hier een weekje hebben laten bezinken zijn we op de bus gestapt naar Guayaquil in Ecuador.

In Guayaquil wilden we graag een last minute naar de Galapagos eilanden boeken. Dit bleek nog iets ingewikkelder dan gedacht door nationale feestdagen en restricties in routes. Dus zijn we eerst maar een weekje op pad gegaan met als bestemming Cuenca. Hier hebben we voornamelijk kleine dorpjes in de omgeving bezocht en mensen gekeken...Blij verrast dat Ecuador nog heel authentiek is en, in het zuiden, niet erg toeristisch.

Bij de tweede poging om een boottochtje te bemachtigen hadden we meer geluk maar werd de betaling ons een beetje moeilijk gemaakt toen al onze bankpassen werden geblokkeerd op verdenking van skimming....Na flink wat telefoontjes met de bank dus terug naar Guayaquil en het vliegtuig in naar Galapagos! De Nemo II, een catamaran, ligt al op ons te wachten als we aankomen in de haven. En voordat we het weten zijn we opweg naar onze eerste landing van een 8-daagse cruise naar de Zuidelijke eilanden!!

Deze trip komt ver boven aan in onze lijst met favoriete bestemmingen! Zon, zee, strand, zeilen, zwemmen met zeehonden, wandelen met reuze schildpadden, dansen met de boobies (vogels....) en luieren met iguana's. Ondertussen zijn we heuse 'birdwatchers' en kennen we alle ‘Galapagos-soorten' uit ons hoofd. En daar bovenop komen springende dolfijnen om de boot, orca's voor de kust, hammerheads en andere haaien om ons heen met duiken.

Onze kapitein kende de mooiste snorkelplekjes en vaak werden we midden op zee gedropt voor een snorkelsessie van 2 uur tussen de zeeschildpadden, pinguïns en zeehonden. Natuurlijk ook heel veel tropische vissen, zeesterren, roggen en haaien!

Na 8 dagen hadden we natuurlijk nog lang geen genoeg. We zijn na de cruise nog 4 nachten gebleven en hebben de boot gepakt naar Isabella. Met onze modder tot op onze enkels hebben we daar de Sierra Negra bezocht, een vulkaan krater met een diameter van 10 km! Maar het echte hoogte punt van dit uitstapje is natuurlijk.......

Het aanzoek van Jochem op het strand van Puerto Villamil!!

Wij gaan trouwen!!

Annelie

Zo gaaf!! Gefeliciteerd!!! We hoopten er ergens stiekum al op;) maar echt zo cool!! Kan ook niet anders liefde spat er af bij jullie;-)) Xx

Ellen & gino

Aaaaaaaah!!!!! Gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws!! Er blijven niet veel plekken voor de honeymoon meer over....... Echt super nieuws! Xxxx

Ellie

Joepie!! Proficiat! Super nieuws op een super reis! Honeymoon naar de noordpool? X

Joris en Leonie

Gefeliciteerd Lonneke en Jochem! Gewoon op de knieën hoor die Yogi voor Lon tussen al het natuurlijk schoon. Echt de survival of THE fittest!

X

VO Robbie

Gefeliciteerd, jullie allebei. Hij zal wel gedacht hebben: als zo'n reis goed gaat, dan gaat een huwelijk zeker goed. Echt cool.

Remco

Van harte gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws!!!

Marlous

Whaaaaa!!! Gefeliciteerd Lon en jochem!!! Geniet nog lekker op jullie pre-honeymoon!! :-))

xx Marlous

anbeek

Ook via deze deze weg nog even: GEFELICITEERD!!!!!!!!

Tejo

Trots op dit mooie stel en natuurlijk heel blij met een geweldige dochter en schoonzoon in spé !

Tejo&Angela

Trudy van Orsouw

Romantischer kan het niet! Wat een leuk nieuws. Proficiat Lon en Jochem.!!

Pieter

nu je het zegt, er blijven idd niet veel mooie plekken over voor die honeymoon... maar ik weet er nog wel eentje... Zuid-Afrikaaaaaaaaaaaa!!! ;-)

renee

Heee jochem en lon. Even op deze manier GEFELICITEERD. wat een fantastisch nieuws zeg.
Heel veel liefs Renée

Wiets

Woehoe! Zo leuk!

lotte

Wat een fantastische plek op de wereld! Gefeliciteerd!!!

Sandra

Gefeliciteerd! ben heel blij voor jullie!

liefs, san

Diederk

Van harte jongens!!
Zitten bij ASR VO al 8 maanden in spanning wáár het zou gebeuren en het is op Darwin-island gebeurd, evolution by survival of the fittest, komt met jullie helemaal goed!

Geniet ervan en van elkaar!
ASR VO

Anne Karin Helland

Congrats on your engagement, what a lovely surprise!!
If you by any chance are hanging around Belize, Mexico or Cuba this month - send me an email : an_ne85@hotmail.com :)

Wimsalabim

In Quito heb ik al veel van jullie verhalen meegekregen. Onder andere over Lonely George. Jullie waren net op tijd want hij is afgelopen week overleden. Hadden jullie dat trieste nieuws meegekregen? Veel plezier nog efkes!

Annelie

Lieverds,

GEFELICITEERD!! Wat super toevallig, van alle verhalen die jullie al hebben geschreven lees ik net dit verhaal waarin staat dat jullie gaan trouwen. Wat een geweldig nieuws. Daarnaast nog een leuk nieuwtje op 15 mei heeft Erez mij ten huwelijk gevraagd, dus wij gaan ook trouwen! Nog veel plezier, het gaat nu opeens wel heel snel waarschijnlijk. Ik zal jullie verhalen met terugwerkende kracht lezen :-) Veel liefs Annelie

Flup

Wat verlaat maar...................................