Wereldreis van Jochem en Lon

Singapore & Gili T

Singapore

Hoe fantastisch India ook was, wat zijn we blij met het ultra schone en efficiënte Singapore. We kunnen zonder het ontwijken van koeien, kamelen,tuk tuks, brommers, paardenkarren, ezels en heel veel mensen de straat over steken. We kunnen een skytrain en metro nemen naar onze hostel met dorm(!) zonder hassle over prijzen en de kans dat we bij het verkeerde hostel worden afgezet. Al deze efficiënte en schone straten komen echter met een prijskaartje. Vonden we in India een dinertje van €4 duur...hier kunnen we nog niet eens koffie drinken voor die prijs! En dan het akelige feit dat Singapore een aaneenschakeling is van shoppingmalls .... En de voornaamste bezienswaardigheid 'Orchid Road' is (een immense winkelstraat) en het drinken van een heuse Singapore Sling a 25 euro per stuk. Tja, dat zit niet echt in het budget (zoals hierboven al stond, dus slapen we hier in een dorm). En dan is er ook net 2 dagen voor onze aankomst een Abercrombie en Fitch winkel geopend(Jochem) die heel toevallig naast een Topshop (Lon) staat. Gelukkig is er altijd nog onze Mastercard:) We lopen er nu dus weer wat meer verantwoord bij en komen in de Longbar, waar we dit peperdure drankje drinken, eigenlijk alleen andere toeristen tegen die het ook maar bij één Sling per persoon houden.

Bali, Gili T

Na drie dagen te hebben genoten van de Westerse efficiënte en flink wat Mc Donalds/Burger King's voor Jochem gaan we door naar onze volgende droombestemming Gili Trawangan, ookwel bekend als Gili T, voor onze PADI open water course. We vieren kerst aan een wit zandstrand en aan een azuur blauwe zee. Helaas geen feest want we zijn midden in onze duikopleiding en worden elke ochtend om 09.00 verwacht door onze instructeur. Maar na 3 dagen, 2 zwembad sessies, 4 open water dives en een theorie examen zijn we geslaagd! We hebben hele grote schildpadden gezien, heel veel vissen in alle kleuren en maten en schitterend koraal. Gelukkig hebben we nog 3 dagen de tijd voor de andere bestemming van dit eiland, party all night long...!!!

Daarna op naar Sydney!! Hopelijk hebben jullie een mooie kerst gehad en we wensen iedereen alvast een gelukkig Nieuwjaar!!

Marlous

Wat een leuk filmpje weer! Ziet er allemaal heel gaaf uit!! Jullie ook alvast een gelukkig 2012 en een gave Oudjaarsavond in Sydney!!
x Marlous

ps: Lon, het rapport is uit! :)

Hoekie

Heejj! Wat maken jullie weer ontzettend veel mee! Ben ook heel ergl benieuwd hoe Sydney is met oud en nieuw, dus hou ons op de hoogte!

Kus

Eef

Jaloers! Het ziet er zoooo mooi uit ook op de foto's! Geniet ervan en ook van Sydney binnenkort! x
(Gili T is toch onderdeel van Lombok..en niet Bali?)

Lotie Bosch

Wowww wat een heerlijkheid zeg! Zal wel een verademing zijn ;-) Geniet van Sydney en wie weet wat er op de harbour bridge om 00u staat te gebeuren :-)

Dikke zoen

Myrthe

Hey Lonneke!!

Wow wat een avontuur beleven jullie zeg!! Ik heb nu pas de moed kunnen verzamelen om jullie reisblog te lezen uit angst om stinkend jaloers te worden!! ;) En helaas, heb de jaloezie niet helemaal weten te voorkomen!

En er is inderdaad een champagnemoment geweest! :)) En we hebben zelfs de DM- troffee gewonnen, haha!!

Veel plezier daar!

Groetjes, Myrthe