Wereldreis van Jochem en Lon

Downunder

Happy New Year!!

We zijn 2012 goed begonnen! Met onze padi's op zak zijn we na het strand van Gili T. vertrokken naar het witte zand van Bondi beach in Sydney.

Opgewacht door Ayesha (collegatje Lon) op het vliegveld en overgebracht naar haar vader waar we een week lang mochten logeren. En dat allemaal op luttele meters afstand van Bondi beach!
Sydney stond natuurlijk vooral in het teken van O&N en veel feest maar we hebben het voor elkaar gekregen om ook nog iets van de stad te zien. Ayesha heeft ons mee op sleeptouw genomen voor alle sportieve activiteiten (we hadden ook niet anders verwacht:) The Costal walk langs alle stranden en baaien van Bondi naar Coogee, kayakken in Rose Bay, snorkelen en baantjes trekken bij Icebergs. Close ups van the Harbour bridge en the Opera house ten slotte met de ferry naar Manly voor een biertje en weer terug.

Op oudjaarsdag hebben we al vroeg een prachtige spot bezet samen met Annelot (vriendinnetje Lon uit BA) die ook toevallig in Sydney was en met nog een boel Utrechters en Veritijnen het nieuwe jaar ingeluid met heel veel drank en overweldigend vuurwerk.... Waar de foto's van getuigen. Wanneer je vanaf 11.00 in de ochtend drinkt is het feest om 01.00 wel afgelopen maar daarvoor hebben we Field Day. In ‘the Domain' in de Botanische tuinen met op de achtergrond de wolkenkrabbers van de stad vieren we nieuwjaarsdag in 30 graden zon met de voetjes van de vloer!

Nieuw Zeeland

Bijgekomen van alle feestjes vliegen we naar Christchurch, Nieuw Zeeland, voor een reünie met de ouders van Lon. Na veel knuffels wordt de rondreis van het Zuidereiland begonnen in Timaru waar aan zee de eerste verhalen en foto's worden uitgewisseld.

De reis zet zich voort via de oostkust naar Dunedin langs verschillende blauwe meren en de bolders van Moeraki. Daarna door de Catlins waar we op het strand langs zonnende zeeleeuwen lopen, genieten van het uitzicht bij Nuggit point, pinguïns spotten en overspoeld worden in grotten die alleen met laag tij bezocht kunnen worden.

Dan is het tijd voor de Milford Track, 4 dagen door het fjordland wandelen met als eindpunt de Milford Sound. Pfff, de wandeling is (wederom) heel wat zwaarder dan verwacht. Het is vooral lang, 7 uur wandelen op de kaart is ook echt 7 uur wandelen. Tel daar lunch en stops bij op en je bent zo 8 uur bezig..... (En er zijn geen tussenliggende hutten waar je eerder kunt stoppen). Tenslotte dragen we ook nog al onze proviand op onze rug, 4 dagen gedroogde maaltijden....jammie..!! Maar het weer is goed en het uitzicht is ditmaal prachtig. En het is toch een onwaarschijnlijk mooie ervaring.

De laatste dag van de track hebben we wel wat regen en deze houdt een paar dagen aan als we langs de west kust reizen. Op de boot door de Milford Sound en opweg naar Queenstown en de glaciers Fox en Franz Josef. Gelukkig is het prachtig weer als we op onze strandbestemming aankomen in het noorden van het eiland, Takaka in het Abel Tasman National Park. Hier luieren we een dagje bij ons huisje en genieten we van een bbq. Dan een dagje strand bij Nelson. De laatste dagen van ons verblijf op het Zuidereiland vestigen we ons in Blenheim midden in het Malborough wijn gebied. En dus pakken we één dag de fiets om wijnboeren af te gaan en wijn te proeven. We verkennen de Charlotte Sound vanaf Picton en tenslotte reizen we af naar Kaikoura voor walvisspotting en Dusky dolphins!!

De zon schijnt en we zijn klaar voor de oversteek naar Wellington!

Wiets

Klinkt als een feest! Op nog meer feestjes daar in t verre land! Kus

Karlien

Klinkt top en mooie foto's!!! Wij zijn ondertussen de lustrumreis aan het plannen en dat wordt iig niet komende zomer/najaar, dus je kunt sowieso mee Lon! Ik geloof dat rond jan. 2013 nu geopperd wordt, maar je wordt op de hoogte gehouden.
Geniet nog daar met de wijn-tour (klinkt erg aantrekkelijk moet ik zeggen). Kus

Pat

Hey Lon en Jochem!!!
Wat een vette verhalen en video's weer! Vooral de video's vind ik super! Ook fijn dat we jullie met kerst ook even live hebben kunnen zien!
Morgen gaan Job en ik Angela en Tejo ophalen van het vliegveld. Ik heb daarom nog niet deze foto's bekeken van jullie tijd met hen, zodat zij ons alles kunnen laten zien.

Hier in NL gaat alles zijn gangetje. Job en ik hebben net een supervriendenweekend in België, in Beauraing gehad. Veel gefeest en geluierd in de jacuzzi.
Nu zijn we allebei plannen aan het maken voor Carnaval, want dan hebben we allebei een hele week vrij.
Volgend jaar moeten jullie zeker eens mee met ons naar Venlo.

Wij wensen jullie nog veel plezier! Blijf maar veel video's maken en goed op elkaar letten.

Ik mis jullie en ga jullie nOg meer missen nu koninginnendag dichterbij gaat komen;) Of komen jullie dan ef een dagje op en neer;)

Liefs en een dikke knuffel van Pat en Job!

Bram en ilse

Hallo Jochem en Lon!
Wat een verhalen en foto's zeg, super vet!!
We hebben een vraagje aan jullie. Hebben we voor Australie en Nieuw Zeeland een uitreisticket nodig? En hoe werkt t daar met visums? Willen jullie ons aub mailen op 1 van onze mailadressen zodat wij hiermee aan de slag kunnen. Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen! Heel veel plezier nog iig. Geniet geniet geniet want de tijd vliegt!
Groetjes Bram en ilse