Wereldreis van Jochem en Lon

Datong-Pingyao-X'ian

Vanaf Beijing met een ‘hardsleeper' (open cabine met zes bedden) zijn we vertrokken naar Datong. 's Ochtends om zes uur aangekomen en aangezien Lon erg verkouden was maar snel een hotel geboekt in de niet echt aantrekkelijke stad. Maar in de omgeving van Datong liggen het Xuangong Hangend Klooster en Boeddhistische Yungang Grotten. Dus na een powernap, hup om negen uur de bus in. Een bijzonder stukje China gezien, weer echt iets anders dan we tot nu toe hebben gezien en zeker de moeite waard!

Volgende stop Pingyao. Pingyao is een bijzonder goed bewaard gebleven traditionele Han-stad. Om de stad ligt een compleet intacte stadswal uit de Ming dynastie (6 km lang). De Chinezen zelf hebben deze plek echter ook ontdekt en het krioelt van de chinezen die ons indrukwekkender vinden dan de stad zelf. We hebben besloten hier drie dagen te verblijven en even lekker niks te doen. En we komen Wilke (nichtje van Jochem) en Marijn weer tegen. Dus gezellig biertjes drinken en lekker eten (waaronder koeienpeesjes - we blijven het lokale voedsel toch proberen!).

Treinkaartje naar Xian.
We hebben gehoord dat het moeilijk is om een treinkaartje te bemachtigen. Dus wij bij aankomst gelijk naar de ticketoffice. Helaas geen plaats in de nachttrein die we willen nemen. Dus wij naar het hostel om het vanaf daar te regelen. En jawel, Xi'an is no problem, no worries.....
Wilke en Marijn zijn uiteindelijk langs de snelweg opgepikt door een nachtbus. En voor ons zag het er hetzelfde uit. Maar op het laatste moment ontvangen we, met een kleine commissie, hardsleeper tickets voor Xi'an. We bezoeken het bekende Terracotta leger in de stromende regen maar gelukkig staan zij overdekt. Hoewel de beelden bijzonder gedetailleerd zijn en allemaal anders valt het ons stiekem toch een beetje tegen...we hadden veracht dat het leger ons meer zou imponeren.

Over een paar uurtjes het vliegtuig in naar Guillin. Ditmaal ook voor ons geen treinkaartjes te krijgen...

Sjoukje

Hai die Lonneke en Jochem!
Wat leuk, jullie reisblog! En wat grappig dat ik jullie blog toevallig voorbij zag komen! Wij hebben toevallig ook bij reismee een blog, dus ik zat wat andere verhaaltjes te lezen.. kwam ik die van jullie tegen!
Wij hebben Xi'an ook in de stromende regen bezocht, en wachten nu op de trein naar Chengdu.
Ik heb me aangemeld, ik blijf jullie zeker volgen!
Grtjes en veel plezier!

Karlien

Heey Lon en Jochem,
China lijkt me bijzonder om door heen te reizen! Ben benieuwd naar de foto's van het terracotta army!
Kus

jasper boers

He Jochem en Lonneke,

Goed om te lezen dat alles goed met jullie gaat en dat jullie van de reis genieten. Wij genieten tegenwoordig alleen maar van de poepluiers haha. Nou wij horen snel van jullie gr jasper en sonja

Anbeek

Hoi lon

Anbeek

Hoi lon en jochem, wat een mooie verhalen iedere keer! Enjoy!!! Liefs

Marieke

Mooi bericht via LinkedIn dat jullie op wereldreis zijn, ga jullie zeker volgen. En wat een mooie route! Geniet ervan!

Evie

Lieverds! Wat klinkt het fantastisch! Leuk die filmpjes ook! Keep the updates coming! x