Wereldreis van Jochem en Lon

Het land van Chinggis Khan

Daar zijn we weer, of eigenlijk waar zijn we?

Dat vragen wij ons de laatste paar dagen af.....

Na heel wat trein uren, dwalen door Siberie (helaas met wat regen) en een heel erg lange douane overgang tussen Rusland en Mongolie zijn we aangekomen in Ulaan Bator. Dit land ' van de blauwe luchten' was ijzig koud en het sneeuwde! Nadat we paard hebben gereden in het Terelj national park zijn we in een Russisch busje gesprongen met een Australisch koppel en een meisje uit Korea en zijn nu beland in de Gobi. De woestijn van Mongolie. De plaatsjes die hier zijn staan in onze LP aangegeven met lengte en breedte graden, anders zijn ze niet de localiseren. Het is dan ook een wonder dat onze chauffeur ons elke dag weer bij een nieuwe tent (Ger) afzet! Ondanks de kou, is het echt prachtig.... Er is werkelijkwaar niets hier. Er leven hier dan ook maar 0,3 mensen per vierkante km.

Van groene vlaktes met adelaars zijn we overgegaaan naar kale vlaktes met kamelen en geiten. Na 2 dagen rijden zijn we min of meer op de plaats van bestemming, Dalandzadgad vlak bij het Gurvansaikhan national park wat we de komende dagen gaan bezoeken. Een ijsvallei, zandduinen en dino botten!! De foto's zullen wel volgen:)

Tony en Franka

Leuk jullie reis zo te kunnen volgen !

Fox en Lotte

Klinkt goed die 0.3 mensen per vierkante km. Mooie avonturen hoor.

Wij zijn gisteravond in de dikke dries beland maar das duidelijk minder spannend ;-) geniet van het park!! Liefs

Anne

Wat bijzonder...

Lot

Het klinkt helemaal super wat jullie doen! Ik ben jullie berichtjes goed aan het volgen.. Met enige jaloezie ;) Geniet er lekker van,
Liefs xxx

Tejo

Hoi Lon en Jochem, we zijn blij met jullie bericht. Heb je ook een foto van Jochem op een paard, lijkt me heel bijzonder. Is het echt afzien of is de kou te trotseren? een bijzonder stukje van de wereld, mooi om het met jullie mee te maken. Veel kusjes Tejo en Angela.

Evie

Klinkt goed jongens! Bedankt voor de update en ben reuze benieuwd naar de foto's! X

Anbeek

Zucht, heerlijk....

Hoek

Ik wil de foto's zien!!!!!!!!!

Kus

Oma Iet, Hans en Wil

Net met oma jullie filmpje gezien. Oma logeert bij Hans en Wil. Zo te zien genieten jullie volop. Heel veel plezier en lieve groeten van ons

Freek en Claudia (backpackgek.nl)

Hoi Jochem en Lon, superleuk om jullie verhalen te lezen! Genieten jullie van Beijing? Wij hebben hier heerlijke dagen gehad en vinden het echt te gek. Vanavond (maandag) reizen we door naar Xi'an. Misschien komen we jullie onderweg weer ergens tegen.

Heel veel plezier met jullie prachtige reis.

Groeten, Freek en Claudia

Niki

Klinkt heel indrukwekkend en wat een mooie foto's van Mongolië.. Geniet ervan!

LIEFS!!