Wereldreis van Jochem en Lon

From Russia with love

Jawel, hierbij het eerste verhaal op onze reisblog.

Eerst een super leuk laatste afscheidsetentje met de fam. in Amsterdam en nog een kleine ‘Amsterdam-Zuid' borrel met Raoul, Jules en Eef. De volgende ochtend al om zes uur inchecken, dus heerlijk overnacht op Schiphol in het CitizenM hotel.

De vlucht naar St. Petersburg ging soepeltjes en vanaf het vliegveld werd ons cyrillisch meteen op de proef gesteld in de lokale bus en de metro. De lift in ons hostel maakte de reis echter pas echt een uitdaging. De eerste dagen hebben we flink gewandeld over de eilanden voor de stad, de Hermitage, kathedralen en het Peterhof bezocht en lekker gegeten in leuke restaurantjes (niet echt budgettechnisch verantwoord...maar ja:). We zijn aan het genieten!

Eerste indruk van Rusland en de Russen: Schoon en super goed georganiseerd, een overvloed aan personeel echter niet altijd even vriendelijk, de dames lopen allen op minstens 10 cm hoge hakken (ook al brengen ze een bezoek aan de hermitage) en de mannen drinken graag een flinke fles bier op straat.

Daarna met de nachttrein naar Moskou vertrokken. Een beetje zenuwachtig of we onze trein wel zouden vinden liepen we om elf uur 's nachts door het station. Maar eigenlijk viel het allemaal reuze mee. De provodnitsas (stewardessen op de trein) waren wel behulpzaam en vriendelijk. En de trein was super luxe. Ook onze coupé genoot Alexander uit St. Petersburg was een super aardige man die goed Engels sprak. Leuk gesprek gehad over het leven in St. Petersburg. En na een uurtje zijn we lekker gaan slapen.

In Moskou opgewacht door Hugo (jc genoot van Jochem) die op de ambassade werkt. Eerst naar Hugo's penthouse (met schitterend uitzicht over de stad) gegaan om de tassen te droppen. Na een lekker ontbijt en fijne douche op naar de ambassade om de werkplek van Hugo te zien. Een fotomoment met de ambassadeur kon natuurlijk niet uitblijven en daarna met z'n twee op pad om Moskou te verkennen. Het Kremlin, het rode plein en diverse kathedralen, allemaal even indrukwekkend. Moskou is echt een schitterende stad! s' Avonds heeft Hugo ons meegenomen naar een heel leuk Georgisch restaurant waar we Tatjana, de vriendin van Hugo hebben ontmoet. Na het etentje waren we wel een beetje moe maar werden toch overgehaald om het nachtleven in te gaan. Dus clubben in Moskou.....

Vandaag, na Russische pap als ontbijt, zijn we buiten Moskou geweest in het plaatsje Sergjev Possad. Dit is één van Ruslands belangrijkste religieuze centra. Nog twee dagen Moskou en dan op naar Irkutsk. Vier dagen in de trein.

Tot de volgende post!

Remco

Gaaf hoor!! Het is nu echt begonnen!! Doe Hugo en Tatjana de groeten!! By the way, Marina nog ontmoet?
x

Wouter K

He wereldreizigers, klinkt allemaal super goed, spannend relaxed etc.! Toevallig nog een foto van Tatjana? Weten we ook weer eens waar Hugo meer rond loopt :-)!

Annelie

Zo klinkt goed zeg!! Ben erg jaloers vooral nu ik zo hard aan het studeren ben en wel een vakantie kan gebruiken.. Ga zo de fotoos nog bekijken.. Zal ik wel helemaal liggen te kwijlen .. Hahaha..
Liefs lie

Kees

Goed bezig! Clubben in Moskou was wel aardig kan ik me herinneren :) Enjoy!

Rob

Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers ;-)

Hoek

Heejj!! Jullie reis is nu echt begonnen, zo gaaf! Klinkt nu allemaal heel goed en jullie gaat nog zoveel meer zien! Geniet ervan!

Kus

Anne

Supergaaaf!!!!

Wim

Hé Lonneke,

Daar stop ik dus mee, 's ochtends op kantoor als eerste jullie verslag lezen...... ik moet dan nog een hele dag :-) Prima start van jullie "tripje", en leuk jullie zo te volgen. En je ziet wel wie er verstand heeft van fotograferen. ??????????? (het is echt Russisch!).

Jules

Gaaf man!
Noem dit maar eens geen goed begin...

Karlien Metz

Klinkt goed Lon! Hopelijk hebben jullie geen last van Russen die opeens tegen je gaan schreeuwen als je ze niet begrijpt :)
Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de verdere verhalen.
Kus!