Wereldreis van Jochem en Lon

From Russia with love

Jawel, hierbij het eerste verhaal op onze reisblog.

Eerst een super leuk laatste afscheidsetentje met de fam. in Amsterdam en nog een kleine ‘Amsterdam-Zuid' borrel met Raoul, Jules en Eef. De volgende ochtend al om zes uur inchecken, dus heerlijk overnacht op Schiphol in het CitizenM hotel.

De vlucht naar St. Petersburg ging soepeltjes en vanaf het vliegveld werd ons cyrillisch meteen op de proef gesteld in de lokale bus en de metro. De lift in ons hostel maakte de reis echter pas echt een uitdaging. De eerste dagen hebben we flink gewandeld over de eilanden voor de stad, de Hermitage, kathedralen en het Peterhof bezocht en lekker gegeten in leuke restaurantjes (niet echt budgettechnisch verantwoord...maar ja:). We zijn aan het genieten!

Eerste indruk van Rusland en de Russen: Schoon en super goed georganiseerd, een overvloed aan personeel echter niet altijd even vriendelijk, de dames lopen allen op minstens 10 cm hoge hakken (ook al brengen ze een bezoek aan de hermitage) en de mannen drinken graag een flinke fles bier op straat.

Daarna met de nachttrein naar Moskou vertrokken. Een beetje zenuwachtig of we onze trein wel zouden vinden liepen we om elf uur 's nachts door het station. Maar eigenlijk viel het allemaal reuze mee. De provodnitsas (stewardessen op de trein) waren wel behulpzaam en vriendelijk. En de trein was super luxe. Ook onze coupé genoot Alexander uit St. Petersburg was een super aardige man die goed Engels sprak. Leuk gesprek gehad over het leven in St. Petersburg. En na een uurtje zijn we lekker gaan slapen.

In Moskou opgewacht door Hugo (jc genoot van Jochem) die op de ambassade werkt. Eerst naar Hugo's penthouse (met schitterend uitzicht over de stad) gegaan om de tassen te droppen. Na een lekker ontbijt en fijne douche op naar de ambassade om de werkplek van Hugo te zien. Een fotomoment met de ambassadeur kon natuurlijk niet uitblijven en daarna met z'n twee op pad om Moskou te verkennen. Het Kremlin, het rode plein en diverse kathedralen, allemaal even indrukwekkend. Moskou is echt een schitterende stad! s' Avonds heeft Hugo ons meegenomen naar een heel leuk Georgisch restaurant waar we Tatjana, de vriendin van Hugo hebben ontmoet. Na het etentje waren we wel een beetje moe maar werden toch overgehaald om het nachtleven in te gaan. Dus clubben in Moskou.....

Vandaag, na Russische pap als ontbijt, zijn we buiten Moskou geweest in het plaatsje Sergjev Possad. Dit is één van Ruslands belangrijkste religieuze centra. Nog twee dagen Moskou en dan op naar Irkutsk. Vier dagen in de trein.

Tot de volgende post!

Reis met ons mee

Hi!

Over iets minder dan twee weken vertrekken we dan echt. Een jaar op reis en al onze spullen in één backpack. We houden jullie natuurlijk op de hoogte van al onze avonturen via deze weblog maar het onderstaande vluchtschema geeft wat houvast......

Veel liefs Jochem en Lon

20 Feb 2012: Paaseiland - Santiago
12 Aug 2012: Rio de janeiro - Madrid, Amsterdam

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Lonneke

Wereldticket

Het wereldticket is binnen!!! Precies naar onze wensen.

We vertrekken op 22 augustus 2011 naar St-Petersburg.